Inspiracje biznesowe

Dzielimy się naszym unikalnym know-how

Dorosły w szkolnej ławie – czy to ma szansę się udać?

Dorosły w szkolnej ławie – czy to ma szansę się udać? Zajęcia w formie „wykładu”, praca domowa i klasówka – taki styl nauki wpaja nam przez lata szkoła. Jednak kiedy dorastamy, znane schematy przestają działać. Skuteczne szkolenia dla dorosłych wymagają zupełnie...

Wyrażaj uznanie zamiast chwalić

Po pierwsze: nie chwalić, czyli dlaczego pochwała szkodzi motywacji pracownika Nikt nie lubi być zwiastunem złych wieści. Przekazywanie pozytywnych informacji wydaje się dużo prostszym zadaniem. Doświadczeni menedżerowie wiedzą jednak, że to tylko pozory. Jedna z...

Rozmowa rozwojowa ze współpracownikiem, pełnia

Rozmowa rozwojowa – poszukajmy wspólnej drogi Prowadzenie rozmów rozwojowych ze współpracownikami to idealny moment na chwile uznania i refleksję. Koniec roku jest idealnym momentem na docenienie i poznanie wzajemnych oczekiwań. Pochwały: Co w tym roku osiągnąłeś? Co...

Słuchaj aktywnie – 7 wskazówek dla menedżera

Słuchaj aktywnie – 7 wskazówek dla managera „Ty mnie w ogóle nie słuchasz!” – takie słowa można usłyszeć z ust partnera czy członka rodziny; znacznie rzadziej od współpracownika. Nie oznacza to jednak, że Twoja komunikacja z zespołem jest pozbawiona wad. Słuchanie to...

GOLD – feedback na wagę złota

GOLD – feedback na wagę złota Twoi pracownicy oczekują feedbacku, a Ty chcesz te oczekiwania spełnić? Masz jednak wątpliwości, jak zacząć i dobrze poprowadzić rozmowę – tak aby była merytoryczna, motywująca i dawała pracownikowi wartościowe z perspektywy jego rozwoju...

Jak zaoszczędzić czas? 4 sposoby, aby bardziej efektywnie pracować 

4 sposoby, aby bardziej efektywnie pracować Planuj pracę. Tematami zaległymi zajmij się w pierwszej kolejności.   Proś o wsparcie i deleguj. Zastanów się, które z zadań można zlecić do realizacji innym.   Modyfikuj proces. Przemyśl, jak usprawnić realizację zadań. ...

Dlaczego jesteśmy zmotywowani – motywacja osiągnięć

3 wymiary - motywacja osiągnięć, 17 skal W obecnych czasach człowiek wiele uwagi i wysiłku inwestuje w rozwój osobisty. Wyzwania, które pojawiają się w codziennym życiu wymagają silnych motywów do podejmowania decyzji i trwaniu przy nich. Coraz trudniej zaangażować...

Efektywna informacja zwrotna w 5 krokach

Aż 65 proc. pracowników podkreśla, że chciałoby częściej otrzymywać feedback od swoich przełożonych[1]. Informacja zwrotna musi być jednak nie tylko regularna, ale przede wszystkim efektywna. W osiągnięciu tego celu pomoże Ci 5 wskazówek naszego eksperta – Jarosława...

Pięć sposobów jak ograniczyć rotację kadr w swojej firmie

Pracownicy w większym stopniu niż kiedyś oczekują efektywnego, angażującego i przyjaznego środowiska pracy. Chcą sami kształtować swoje otoczenie zawodowe, a nie tylko przyjmować to co zaprojektuje dla nich pracodawca. Umacniająca się pozycja...

Key Employer Challenges 2017 – badanie KPMG

Wpis pochodzi z raportu firmy KPMG Key Employer Challenges 2017 – jak firmy w Polsce budują doświadczenie pracownika? Budowanie doświadczenia pracowników Główne wyzwania pracodawców: Utrzymanie pracowników, przyciąganie kandydatów oraz zaangażowanie pracowników....

4 największe patologie sprzedaży – wzrost sprzedaży

Wzrost sprzedaży - 4 patologie Współpracując już ponad 10 lat z menedżerami w branży finansowej obserwuję, iż większość z nich wyrobiła u siebie bardzo mocno jedną umiejętność: umiejętność tłumaczenia swoich niepowodzeń. Nieśmiertelna sprzedażowa maksyma “Kto chce —...

Talenty wg Instytutu Gallupa

Spis talentów wg Gallupa   Test Gallupa jest narzędziem do oceny osobowości. Według badań, każdy z nas posiada wszystkie spośród 34 cech wyszczególnionych w teście Gallupa. Za kluczowe uważa się pierwsze pięć, jako te o najsilniejszym natężeniu. Aby stały się...

Zrozumieć pokolenie Y

Pokolenie Y Pracownicy pokolenia Y (1980-2000) mają odmienne oczekiwania od swoich starszych kolegów. (1) By wykorzystać potencjał tkwiący w młodych ludziach - warto poznać millenialsów bliżej. Różne typy osobowości wymagają innych praktyk w codziennym zarządzaniu....

Zaufanie w turkusowych organizacjach

Szefowie potrafią tresować i stresować swój zespół niczym trenerzy stada lwów w cyrku. Czują respekt przed Pracownikiem, czasami nawet szacunek. Ale jak wezmą bata do ręki to lew musi wiedzieć kto tu rządzi. Obrót w prawo, w lewo, daj głos! Dobry kotek. Do klatki,...

Nie chwal swoich Pracowników! Dawaj wyrazy uznania

Jak chwalić Pracowników? Wyrazy uznania Cel: Poznanie metody dawania wyrazów uznania. Poznanie różnic między chwaleniem a wyrazami uznania. Często słyszymy, że szefowie nie potrafią chwalić Pracowników. Słyszymy, że częściej dostrzegają potknięcia, błędy. W badaniu...

Turkusowa organizacja – ewolucja zarządzania

Turkusowa organizacja Wielu liderów biznesu i konsultantów mówi, że obecny sposób zarządzania przestaje być efektywny. W firmach nadal dominuje strach, brak zaufania i zarządzanie oparte na starym powiedzeniu "j...., karać, nie wyróżniać". Nie ma się co dziwić, że...

6 głównych przeszkód – trwała zmiana nie taka łatwa

Przy wprowadzaniu jakiejkolwiek zmiany w organizacji trzeba liczyć się z tym, że mimo szczerych chęci - trudno jest wprowadzić zmianę i ją utrzymać. Dlaczego tak się dzieje? Co wpływa na to, że zmiana jest tak nietrwała? Co zrobić, by zwiększyć szanse zmiany? Poniżej...

Jak ogon macha psem – o emocjach i naszym mózgu

Jak ogon macha psem O emocjach i naszym mózgu „nawet 90% decyzji podejmujemy podświadomie, w oparciu o emocje”. Forrester Research W szkołach tego nie uczą. Na studiach też nie. Odczuwania, interpretowania, wyrażania emocji nigdzie nie uczą. Bo i po co!? Radzenia...

Mit talentu nadal pokutuje

"On to ma talent! Szkoda, że ja go nie mam. Z talentem trzeba się urodzić." Często słyszę takie zdania od wielu lat. Niszczą nas, bezustannie. „Talent jest jak kawałek szlachetnego, ale surowego metalu: dopiero pilna praca go obrobi i wartość mu wielką nada” –...

4 etapy – rozwój kompetencji

Jedno z szokujących przeżyć intelektualnych to przekroczenie magicznej bariery nieświadomości niekompetencji. To efekt "wow" w momencie, gdy uświadamiasz sobie, że wydawało Ci się, że coś potrafisz, a jest zupełnie inaczej. Dowiadujesz się, że nie masz pewnej...

5 sposobów – większa samokontrola

Jeśli kiedykolwiek odchudzałaś się, to wiesz jak ciężko jest kontrolować pory jedzenia, skład pokarmów i walczyć z pokusą powrotu do starych nawyków żywieniowych. Jeśli trenujesz jakikolwiek sport to doskonale wiesz, jak któregoś dnia głoś podpowiada: "odpuść, nie idź...

Redukcja dysonansu poznawczego w sprzedaży B2C

Aby Klient czuł się dobrze w trakcie procesu sprzedaży - często redukuje się dysonans w trakcie zakupu i po zakupie. Argumentem za redukcją jest to, że rozbieżność u Klienta powoduje negatywne emocje. Czy zawsze utrzymywanie pozytywnych emocji jest skuteczne? Kiedy i...

Błędy i zniekształcenia poznawcze w sprzedaży

Psychologia sprzedaży Psychologia behawioralna, poznawcza podsuwa nam coraz nowsze wyniki „ułomności” naszego mózgu. Prawdą jest, że mózg można oszukać, bo jest z niego śmierdzący leń. Cały czas chce iść na skróty. Jak wykorzystać tę wiedzę w praktyce? Jeśli zajmujesz...

Jaki wpływ ma inteligencja emocjonalna na skuteczność?

Jaki wpływ ma inteligencja emocjonalna na skuteczność i radość? Czy słyszałeś o "Inteligencji Emocjonalnej" Daniela Golemana, dr nauk humanistycznych, wykładowcy Harvardu, felietoniście New York Times? Jego książka od wielu lat inspiruje miliony osób na całym świecie,...

Model Knostera – przepis na smaczną zmianę 🙂

model Knostera Zmiany są nieuniknione - to już ustaliliśmy w jednym z poprzednich artykułów. Czy nam się to podoba, czy nie - zmiany zawsze nam towarzyszyły, towarzyszą i towarzyszyć będą. Co zatem zrobić, by zmiana smakowała nam w najlepszy z możliwych sposobów? Czym...

Racjonalne myślenie – nie tylko w biznesie

Racjonalne myślenie Jeśli miałeś okazję wziąć udział w jakimś dobrym szkoleniu o prowadzeniu biznesu, musiałeś zauważyć, że przedstawiane tam zasady, nawet jeśli nie zostało to zaznaczone wprost, świetnie sprawdziłyby się także w planowaniu wyzwań prywatnych.  ...

Osiągnięcia – PASMO Motywacji

Motywacja osiągnięć Potrzeba psychologiczna osiągnięć jest jedną z ważniejszych potrzeb w życiu człowieka. Osiąganie celów jest ważne dla rocznego dziecka, gdy uczy się chodzić, jak i dla gimnazjalisty, który przygotowuje projekt i chce dobrze "wypaść". Potrzeba...

Mistrzostwo w praktyce, czyli Oskar i BAFTA dla Leonardo DiCaprio

Leonardo DiCaprio Dzisiejszej nocy Leo zdobył swojego pierwszego Oskara! W wieku 41 lat, po wielu latach na ekranie, został uhonorowany w kategorii najlepszy aktor, w filmie "Zjawa". Nagroda ta miała wyraz symboliczny, gdyż swoją determinacją, pracowitością i coraz...

Pozytywne emocje – PASMO motywacji

Zadam Ci kilka pytań. Odpowiedz, proszę jednym, dwoma słowami: Czego najbardziej pragniesz dla siebie? Czego najbardziej pragniesz dla swojej rodziny, swoich dzieci? Co odpowiedziałaś? Jeśli nie różnisz się od innych rodziców, zapewne odpowiedziałaś: szczęścia,...

Mistrzostwo w sprzedaży oczami Twojego Klienta

Mistrzostwo w sprzedaży „Spotkanie to początek. Współpraca to postęp. Pozostanie razem to sukces.” - Henry Ford Na sprzedaż zwykle patrzy się z punktu widzenia Sprzedawcy, co jest o tyle istotne, że na większości rynków Klienci mają alternatywę dla dostawców produktów...

Mistrzostwo, kompetencje – PASMO motywacji

Mistrzostwo obrazuje widok dziecka, które uczy się jeździć na rowerze. Najpierw często upada, czasami się załamuje, ale za każdym razem wstaje. Niekiedy zniechęca się na cały rok, by wiosną ponownie wsiąść za kierownicę i poczuć wiatr we włosach. Jak myślisz, dlaczego...

Jak zmotywować pracowników? Przestań ich motywować!

Jak zmotywować pracowników? Przestań ich motywować! Ludzie są zmotywowani. Nie jest ważne jak mocną są zmotywowani, lecz DLACZEGO? Czy Ty jesteś zmotywowany do przeczytania tego artykułu? Skoro go czytasz to oznacza, że tak. Dlaczego czytasz ten artykuł? Być może masz...

Autonomia – PASMO motywacji

Autonomia - jak tworzyć środowisko pracy sprzyjające motywacji wewnętrznej? Motywacja wewnętrzna jest nadal tłumiona w biznesie. Firmy wymyślają coraz lepsze marchewki i coraz bardziej subtelne kije. Już małe dzieci wykazują potrzebę autonomii, dając znać, że nie chcą...

PASMO skutecznej motywacji™ – autorski model

  Zastanawiasz się jak zmotywować pracowników i przekonać ich do dalszej, wytężonej pracy? Poznaj skuteczną motywację. Motywację, która stanowi solidny punkt wyjścia do angażowania pracowników. Jeśli techniki, które stosowałeś, by zmotywować swoich pracowników...

Zarządzanie zmianą – dlaczego, jak i po co warto to robić?

Zarządzanie zmianą W biznesie pojęcie „zarządzania” jest jedynym, które używane jest częściej od słowa „pieniądz”, a nie dzieje się to bez znaczenia. Zarządza się wszystkim: personelem, produkcją, zasobami, procesami i celami. Zarządza się też zmianą. Jak, po co i...

Skuteczne budowanie efektywności – spójrz na swój czas

Skuteczne budowanie efektywności Na skuteczne budowanie efektywności można spojrzeć z kilku poziomów i przez pryzmat wielu czynników. Jednym z nich jest czas. Na czas także patrzy się w bardzo różny sposób. Raz jest zasobem, raz celem, a raz tylko środkiem do jego...